۶ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

عدد قند خون نرمال و طبیعی چند است؟

درباره میزان قند خون و نتیجه آزمایش آن بیشتر بدانید

قند خون اندازه گلوکز موجود در خون انسان است .دانستن مقدار نرمال و طبیعی قند خون بسیار پر اهمیت است و موجب شناخت بازه سطوح گلوکز خون شده و به کنترل دیابت بسیار کمک می کند. مقدار قند خون در همه شرایط یکسان نیست و این مقدار قبل و بعد از غذا با یکدیگر متفاوت است. در این بخش از سلامت نمناک شما را با میزان قند خون نرمال آشنا می کنیم .

 

قند-خون-نرمال

  • بوسف تیموری
  • سه شنبه ۳۰ مهر ۹۸

علل عقب افتادن پریود در زنان ! چه زمانی باید نگران باشم؟

چه زمانی باید با عقب افتادن پریود نگران شویم؟

عقب افتادن عادت ماهانه واقعا در زنان استرس ایجاد می کند اما این مشکل در برخی از مراحل زندگی کاملا رایج است ؛ زمانی که عادت ماهانه دیر می شود اولین چیزی که به ذهن می رسد این است که باردار هستید. با این حال، این تنها یک احتمال است. اما همیشه عقب افتادگی عادت ماهانه به این معنا نیست که حامله هستید نظریه ها نشان می دهد سیکل قاعدگی یک زن 28 روز طول می کشد و این زمانی است که باید بین دوره ها بگذرد.

بدن انسان روبات و ساعت نیست بنابراین زنان زودتر یا دیرتر از آن می توانند عادت شوند. عملکرد بدن با چندین سیستم مرتبط است همانند ماشین روغن کاری شده با هم کار می کنند. بنابراین، سیستم ایمنی، متابولیک، گردش خون، هورمونی، سیستم نورواندوکرین باید در شرایط عالی برای چرخه قاعدگی دقیقا تا چهار هفته باشد. 

  • بوسف تیموری
  • سه شنبه ۳۰ مهر ۹۸

علل و عوامل اسهال + راه های درمان فوری و خانگی اسهال

عوامل و دلایل های اسهال چیست؟

زمانی که تغییر در تعداد و غلظت مدفوع ایجاد شود به طوری که مدفوع آبکی شده و تکرر ان بالا رود فرد مبتلا به اسهال می شود.

علت چیست؟

بزرگترین و اصلی ترین علت اسهال عوامل عفونی است که این عوامل از طریق مختلف وارد بدن می شود. گاهی با خوردن میوه و سبزی که به درستی و کامل شستشو داده نشده باشد اسهال ایجاد می شود. در بعضی مواقع به دلیل رعایت نکردن بهداشت به خصوص بعد از اجابت مزاج عفونت موجود در دست هایی که شسته نشده اند و.. وارد بدن شده و اسهال رخ می دهد.

درمان-اسهال

  • بوسف تیموری
  • دوشنبه ۲۹ مهر ۹۸

علت و علائم آفت دهان و درمان سریع و خانگی آن

علت ، علائم و درمان سریع آفت دهان و زبان

زبان یکی از قویترین عضلات بدن است که توانایی صحبت ، غذا خوردن وتشخیص مزه های گوناگون به ما می بخشد. آفت دهانی، عارضه ای است که هر فردی در هر سنی ممکن است به آن دچار شود و بسیار آزاردهنده خواهد بود و به دلایل مختلفی ممکن است دیده شود . با دلایل و درمان آفت دهان وزبان در این مطلب آشنا شوید.

از علت تا درمان آفت دهان و زبان

  • بوسف تیموری
  • يكشنبه ۱۴ مهر ۹۸

بهترین و سریعترین راه درمان حالت تهوع

 

26 درمان عالی طبیعی خانگی حالت تهوع

حالت تهوع برای هر فردی ممکن است اتفاق بیفتد و تنها برای دوران بارداری نیست از این رو در این بخش از سلامت نمناک نسخه های خانگی و طبیعی را به عنوان درمان حالت تهوع معرفی خواهیم کرد که برای هر فرد موثر خواهد بود پس این موارد تنها برای درمان تهوع بارداری نیست و هر فردی از کودک تا بزرگسال اگر دچار حال تهوع شد می تواند از نسخه های عنوان شده در خلال این مطلب استفاده کند.

  • بوسف تیموری
  • شنبه ۱۳ مهر ۹۸

درمان تندی ضربان قلب با اَبلیشن (Ablation)

 آیا پزشک به شما "اَبلیشن" را توصیه کرده است؟ آیا شما ونزدیکانتان نگرانی ها یا سوالاتی راجع به آن دارید؟ این متن در پاسخ به بسیاری از سوالات شما میتواند مفید باشد.

Image result for ‫تندی ضربان قلب‬‎

  • بوسف تیموری
  • پنجشنبه ۴ مهر ۹۸