نتیجه تصویری برای عادتهای غلطی که باعث کمر درد میشود

 

قوز کردن باعث صاف شدن انحنای ستون مهره‌ها می‌شود و به دیسک‌های کمر که بین استخوان‌ها قرار دارد آسیب می‌رساند. این شرایط می‌تواند به آرتروز زودرس و برخی مشکلات دیگر منجر شود. سعی کنید هر نیم ساعت یک بار سر و گردن‌تان را در چهار جهت مختلف بگردانید. برای کاهش هرگونه درد و گرفتگی می‌توانید از کیسه یخ یا کمپرس گرم روی محل درد استفاده کنید. درصورت برطرف نشدن درد بهتر است با پزشک مشورت کنید.

انتخاب‌های غذایی اشتباه

انتخاب‌های غذایی اشتباه اغلب به ایجاد التهاب منجر می‌شود فرد از مواد مغذی که برای تقویت خود به آن‌ها نیاز دارد محروم بماند. بدن شما برای ساخت ماهیچه‌ها استخوان‌ها و بافت نرم #کمر به پروتئین‌های کم‌چرب، غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات و چربی‌های سالم مانند چربی‌هایی که در آووکادو و ماهی قزل‌آلا موجود است احتیاج دارد. دریافت مواد مغذی مانند کلسیم، فسفر و ویتامین D هم ضروری است.

خوابیدن روی تشک نامناسب

تشک باید به اندازه کافی سخت باشد تا از کمر محافظت کند و همچنین به اندازه کافی نرم باشد تا با فرم بدن تناسب داشته باشد. میزان سفتی تشک باید به اندازه‌ای باشد که ستون مهره‌ها روی آن در «وضعیت عملکرد» یعنی همان مقدار انحنایی که در حالت ایستاده در کمر وجود دارد قرار بگیرد. اگر تشک بسیار سفت باشد باعث می‌شود این انحنا از بین برود و اگر زیاد نرم باشد انحنای بیش از اندازه در کمر ایجاد می‌کند و فرد دچار کمردرد می‌شود.

همچنین بخوانید:

خوابیدن به پشت یا روی شکم

برای بعضی از افراد خوابیدن به پشت می‌تواند باعث کمردرد شود یا آن را تشدید کند. اگر مدت زیادی است که به این نوع خوابیدن عادت کرده‌اید و نمی‌توانید آن را ترک کنید، بهتر است بالشی را زیر زانوهایتان قرار دهید تا انحنای طبیعی کمر حفظ شود. خوابیدن روی شکم نیز حالت مناسبی نیست. اگر عادت به این نوع خوابیدن دارید بهتر است بالش نرمی انتخاب کنید یا کاملا بدون بالش بخوابید تا گردن‌تان در حالت مناسبی قرار بگیرد.

خوابیدن به پهلو بهترین حالتی است که می‌تواند از ابتلا به کمردرد جلوگیری کند. در این حالت بهتر است بالشی را بین پاهایتان قرار دهید و پا‌ها را کمی به قفسه سینه نزدیک کنید تا از وارد آمدن هرگونه فشاری به کمر جلوگیری شود. این حالت خوابیدن برای کسانی که قبلا دچار درد کمر بوده‌اند و هم برای زنان باردار مناسب‌ترین وضعیت است

منبع: اینستاگرام